Mexico dag 22 - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu Mexico dag 22 - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu

Door: Soekie en Max

Blijf op de hoogte en volg Soekie

18 Oktober 2022 | Mexico, Isla Mujeres

Mexico dag 22

We hadden vandaag onze allerlaatste dag in Mexico. Zo jammer om weg te gaan en afscheid te moeten nemen van de zon, zee, het eten en de omgeving. Ik moest stiekem wel een traantje wegpinken onderweg naar het vliegveld. We hadden het zo fijn gehad met elkaar en genoten zo van alles daar. Zo fijn om even echt weg te zijn en even niet aan werk te hoeven denken.

Maar aan de andere kant ook wel weer fijn om straks in ons eigen bed te slapen en iedereen weer te zien.

We begonnen de dag rustig, Max werd wat later wakker dan ik. Toen hij wakker werd ging hij even naar beneden om te vragen of het mogelijk was om later uit te checken. Helaas kon dat niet, we moesten om 12:00 uur onze kamer uit. Gelukkig mochten we wel bij het zwembad liggen.

Tegen 11:30 uur liepen we naar beneden om uit te checken. We hadden nog niet gegeten, dus gingen we lunchen in het hotel. Na de lunch gingen we bij het zwembad liggen. Eigenlijk hetzelfde als gister, een beetje zwemmen, liggen, cocktail drinken en genieten van de laatste zonnestralen. Het was een heerlijke dag, we waren erg blij dat we nog even voor vertrek van het lekkere weer konden genieten.

Om 16:45 uur gingen we ons omkleden en we gingen met de taxi naar de ferry. We hadden ons vergist in de tijd. Daardoor redden we de ferry van 17:30 uur niet meer en we moesten daarom de ferry van 18:00 uur nemen. Gelukkig vertrokken we een kwartier eerder, omdat iedereen al op de boot zat. We kwamen iets rond zessen aan in Cancún en we gingen met de taxi naar het busstation. We wilden de bus nemen die om 18:25 uur zou vertrekken, maar toen Max online kaartjes wilde bestellen was die bus ineens gecanceld. De eerst volgende bus kwam pas om 19:00 uur. We liepen toen naar buiten om te kijken of er een collectivo naar het vliegveld zou gaan. We hadden twee mensen op straat gevraagd of zij wisten waar ze stopten, maar we werden elke keer naar het busstation gestuurd.

De tijd tikte door en we moesten nu echt een keuze gaan maken wat we wilden gaan doen. Omdat de vorige keren de bussen elke keer te laat kwamen wilden we het risico niet lopen om nog later aan te komen op het vliegveld. We besloten om met de taxi te gaan.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld waren we gelukkig nog steeds op tijd. Het inchecken ging snel en ook konden we snel doorlopen bij de douane.

Toen we door de douane waren gingen we naar de lounge. Het bleek dat ik gratis naar binnen kon omdat Max twee keer iemand gratis mee kan nemen met zijn pas. Na die twee keer moet hij gewoon betalen als hij iemand meeneemt.

We aten en dronken wat en laadden onze telefoon op.

Toen we in het vliegtuig zaten vertrokken we wat later. Deze keer zaten we in het midden in plaats van bij het raam, we merkten al gauw verschil met de heenweg. We hadden nu een stuk minder beenruimte.

Tijdens de vlucht waren we allebei erg moe, we hadden allebei even geslapen, maar we wilden niet teveel slapen, omdat we in het Nederlandse ritme moeten komen.

Ik vond deze vlucht voor mijn gevoel veel langer duren.

Toen we in Parijs aankwamen (daar hadden we een overstap) moesten we met een treintje naar onze gate. We kwamen eerst langs de douane en paspoort controle en we konden daarna door lopen.

Eerst liepen we naar onze gate om te kijken waar die was en we gingen daarna wat lekkere broodjes kopen.

Onze vlucht naar Amsterdam zou om 16:40 uur vertrekken. We konden op tijd boarden. Maar toen we in het vliegtuig zaten bleek er iets aan de hand te zijn en konden we niet op tijd vertrekken. Alweer vertraging dus. Uiteindelijk vlogen we pas rond 17:25 uur.

Maar gelukkig duurde deze vlucht niet zo lang, omdat we om 18:20 uur al waren geland.

Ook hoefden we niet heel lang op onze koffers te wachten, die van mij kwam als eerste en niet lang daarna kwam die van Max. Toen we de koffers hadden liepen we meteen naar de trein en gingen we naar huis. Pfoe, wat was het een lange reis. We zijn blij dat het nu achter de rug is en dat we nu kunnen ontspannen.

Dankjewel iedereen die ons verslag heeft gelezen! Ik vond het leuk om te schrijven en ik vond het leuk dat jullie het allemaal lazen. Zo kregen jullie ook een beetje mee wat wij allemaal beleefden!

We hebben erg genoten van onze vakantie en we hopen dat we gauw nog zo’n verre reis kunnen maken. Wie weet waar we de volgende keer naartoe gaan.

• 18 Oktober 2022 - 22:22

Barbara:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. En vooral ook heel fijn dat jullie zo genoten hebben samen.

• 20 Oktober 2022 - 09:05

Anneke:

Home sweet home! Jij bedankt voor het schrijven van zo veel leuke verslagen Soekie! En er komen vast nog veel meer leuke reizen!!