Mexico dag 19 - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu Mexico dag 19 - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu

Door: Soekie en Max

Blijf op de hoogte en volg Soekie

15 Oktober 2022 | Mexico, Isla Mujeres

Mexico dag 19

We vertrokken vanochtend naar onze laatste bestemming, namelijk Isla Mujeres. De vakantie is zo snel gegaan.

Voor onze vakantie hadden we een hotel in Cancún geboekt. Maar omdat Cancún ons toch wat minder aansprak hadden we besloten om naar Isla Mujeres te gaan.

Om 10:00 uur zou onze bus vertrekken naar Cancún (vanuit daar moesten we met de ferry), we waren deze keer wel op tijd. Alleen kwam de bus niet om 10:00 uur, het was onduidelijk hoe laat de bus dan wel zou komen. Er werd niks omgeroepen en we konden nergens de tijden zien. Uiteindelijk kwam de bus na een half uur. Deze bus was iets kleiner en iets minder comfortabel, omdat we minder ruimte hadden. Maar goed, gelukkig zijn Max en ik niet zo lang.

De busreis duurde 2,5 uur, langer dan de vorige busreizen.

Toen we aankwamen in Cancún gingen we met de taxi naar de haven en kochten daar kaartjes voor de ferry.

We hoefden deze keer gelukkig niet lang op de ferry te zitten, het duurde ongeveer 15 minuten. Ik had gelukkig geen last van misselijkheid.

We genoten enorm van het uitzicht op de ferry, het water was zo mooi blauw. Op sommige stukken was het water blauwer dan op andere stukken. Het was warm, maar omdat het ook waaide was het juist erg fijn. Warm met een lekker briesje.

Eenmaal aangekomen in Isla Mujeres namen we de taxi naar ons hotel. Toen we binnenkwamen werden we verwelkomd met voor ons allebei een glaasje bubbels. Zo chique zijn we deze vakantie nog nooit verwelkomd.

We vulden een formulier in en we konden daarna gelukkig meteen onze kamer in. Onze koffers hoefden we niet zelf mee te nemen naar onze kamer, dat werd voor ons gedaan.

Toen we onze kamer instapten zagen we meteen hoe luxe het was. Zo groot en op ons balkon hebben we zelfs een bubbelbad. Als je naar buiten kijkt op ons balkon kan je het strand zien. Bij ons hotel zit een privé strand!

We waren helemaal blij met onze kamer. Het hotel was wel wat duurder, maar om zo je vakantie mee af te sluiten is dat het helemaal waard.

Op een gegeven moment pakten we onze spullen uit en gingen een beetje chillen.

We besloten daarna de rest van het hotel te gaan bekijken. Eerst liepen we naar de bovenste verdieping, waar een zwembad was en allemaal bedjes. Daarna gingen we naar beneden, waar nog een zwembad was en natuurlijk het strand. Ook was er een bar en twee restaurants. We liepen over het strand en besloten om daarna te zwemmen in het zwembad. Het was redelijk bewolkt en daarom ook iets frisser. We hadden even gezwommen en gingen daarna wat eten, omdat we daarvoor niet veel gegeten hadden. We bestelden nachos en wat te drinken.

Voordat we weer teruggingen naar onze hotelkamer liepen we even naar buiten. Je kan hier golfkarretjes huren, maar bij het hotel zelf is het best prijzig. In de buurt van ons hotel zit er nog zo’n plek waar je golfkarretjes kan huren. We liepen daar heen om te vragen hoe duur het daar zou zijn. Het was dezelfde prijs als bij het hotel. Voor ons hotel zagen we mensen met zo’n golfkarretje, maar dan van een ander bedrijf. We vroegen aan hen hoeveel zij er voor hadden betaald en dat was een stuk goedkoper.

Op een gegeven moment gingen we weer naar onze hotelkamer. Max keek op de website van de golfkarretjes en kreeg een hele andere prijs te zien, duurder dan wat die mensen hadden gezegd. We hadden besloten om morgen verder te kijken.

We wilden in het bubbelbad, dus Max maakte het bad klaar. Het water was heerlijk warm.

Voordat we naar boven gingen liepen we het restaurant in en keken op de kaart, omdat we benieuwd waren wat er allemaal voor eten was. Ik zag dat ze ‘tres leches taart’ hadden en wilde dat heel graag eten.

We besloten na het bubbelbad naar het restaurant te gaan. Max en ik zaten allebei nog redelijk vol van de nachos, dus we bestelden alleen iets te drinken en die tres leches taart. We dachten gewoon een klein taartje te krijgen, maar het bleek toch iets groter te zijn dan gedacht. Er zat ook merengue op. Maar oh oh, wat was de taart lekker. Ik had niet alles opgegeten, omdat het zo vullend was.

Het was verder erg rustig in het restaurant, we waren namelijk de enigen daar. Het had ook wel wat, een restaurant voor jezelf haha!

Nadat we hadden afgerekend gingen we weer naar boven, we vielen niet lang daarna in slaap in dit heerlijke bed!

• 15 Oktober 2022 - 17:39

Anneke:

Dat klink echt als een prima plek om de vakantie af te sluiten.

nog een paar dagen volop genieten!

• 15 Oktober 2022 - 21:04

Anna Digna :

Wat mooi, en lekker en luxe! Nog even hardcore genieten allebei. En mooie herinneringen maken voor de komende winter.

• 16 Oktober 2022 - 10:46

K. Postma: