Mexico dag 16 - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu Mexico dag 16 - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu

Mexico dag 16

Door: Soekie en Max

Blijf op de hoogte en volg Soekie

12 Oktober 2022 | Mexico, Tulum

Mexico dag 16

Vandaag gingen we naar de ruïnes. In de ochtend aten we iets kleins en huurden weer twee fietsen. We hadden een goede dag uitgekozen, want de zon scheen weer volop.

Op de heenweg maakten we een stop bij de Oxxo (supermarkt) om daar internet te kopen voor onze telefoon. Ons internet was op en vinden het fijn om onderweg gewoon internet te hebben voor als je bijvoorbeeld de weg wil opzoeken.

Het was niet erg lang fietsen naar de ruïnes, denk ongeveer 15 minuten.

Bij de ingang parkeerden we onze fietsen en moesten een stukje lopen om naar de ruïnes te gaan. Toen we binnenliepen werden we verwelkomd door een paar neusaapjes. Wat een schattige dieren!

We liepen door een soort jungle met allemaal groen en bomen om ons heen. Het was er erg warm, omdat er geen wind stond.

Op een gegeven moment kwamen we aan bij de ruïnes en keken onze ogen uit. Het was zo’n mooie omgeving. We liepen naar boven waar je uitzicht had op de zee. Het was zo mooi! Ik kon er naar blijven kijken, mooie blauwe zee, de lucht blauw met hier en daar een paar wolken. Het was echt een plaatje. We liepen er even rond, genoten van de omgeving en maakten foto’s van alles. Er waren ook veel leguanen die soms best dichtbij kwamen. Max maakte van een paar een foto, er was zelfs een leguaan die leek te poseren voor de foto.

Op een gegeven moment hadden we het allebei ontzettend warm en besloten naar het strand te gaan om daar af te koelen. Bij de uitgang kon je de linker weg volgen dat leidde naar het strand. Toen we aankwamen op het strand zagen we dat het niet heel druk was, wat we juist heel fijn vonden. We zochten een plek uit voor onze spullen, trekken onze kleren uit en gingen meteen de zee in. Wat was het water weer heerlijk. Op een gegeven moment werd de lucht ineens grijs. We waren even bang dat het ging regenen, maar gelukkig trok het snel bij en kwam de zon weer tevoorschijn.

We hadden even gezwommen en gingen daarna weer op een kleedje zitten. De zon scheen en het waaide een beetje, perfecte combinatie!

Op een gegeven moment ging ik een tijdschrift lezen en Max nam weer een duik in het water.

Toen we op het zaten liep er man langs ons die mango’s verkocht. Ik had er wel zin in, dus kochten we een beker met stukjes mango. Het was heerlijk, zo lekker zoet!

Na een paar uur op het strand te hebben gezeten gingen we weer terug naar het hotel. Omdat we morgenochtend naar Valladolid gaan, besloten we de fietsen nu al terug te brengen, zodat we dat morgenochtend niet meer hoeven te doen.

Eenmaal op de hotelkamer hadden we even gerelaxed en gingen in de avond uiteten.

Ik zocht op Google een restaurant uit met veel goede recensies. Dit restaurant zat op 11 minuten lopen van ons hotel vandaan.

Eerst konden we het niet vinden en dachten we dat het restaurant er niet meer zat. We bleven doorzoeken en hadden op gegeven het restaurant gevonden.

Ik had enchiladas met rijst en Max had iets met kip en salade. Ook bestelde ik limoen limonade, ik kreeg een heel groot glas met limonade. Het was erg zoet, maar zo lekker. Ook het eten was heerlijk. Het was allemaal zo veel dat ik niet alles op kreeg.

Na het eten gingen we allebei met een voldaan gevoel weer terug naar het hotel.

Onderweg maakten we eerst nog even een stop bij de supermarkt, omdat Max nog een ijsje wilde. In de winkel stond een man die er een beetje apart uit zag. We hadden allebei geen goed gevoel bij hem en besloten te wachten te wachten totdat hij naar buiten ging. Op een gegeven moment liepen we tegelijkertijd met andere mensen naar buiten. We zagen de man nog buiten staan en liepen snel richting ons hotel.

Max en ik hadden een ontzettend leuke dag vandaag!