Mexico dag 17 - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu Mexico dag 17 - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Soekie Faithfull - WaarBenJij.nu

Mexico dag 17

Door: Soekie en Max

Blijf op de hoogte en volg Soekie

13 Oktober 2022 | Mexico, Valladolid

Mexico dag 17

We hadden vanochtend vroeg onze wekker gezet, omdat we naar Valladolid gaan.

We pakten onze spullen in en wilden ontbijt kopen bij de supermarkt. In de supermarkt hadden ze niet zoveel keus, dus besloten we bij het restaurant naast ons hotel te eten.

Max en ik hadden allebei chilaquiles met ei, vullend maar wel erg lekker!

Max had gister de bus tickets online gekocht en dacht te hebben gelezen dat de bus 11:40 uur zou vertrekken.

Toen we aan het ontbijten waren keek Max nog een keer naar de tijd en bleek dat de bus eerder weg zou zijn. We moesten nu haasten en aten snel ons ontbijt op en pakten de spullen uit onze hotelkamer. We namen de taxi die ons naar het busstation bracht (deze keer hadden we gewoon een normale prijs betaald voor de taxi).

De busrit duurde 1,5 uur, maar ook deze keer ging het snel.

Eenmaal in Valladolid gingen we lopend naar het hotel. Gelukkig was het niet zo lang lopen. Toen we aankwamen konden we nog niet in onze hotelkamer, dat kon pas vanaf 15:00 uur. We konden onze spullen achterlaten en gingen daarna de buurt een beetje verkennen. We waren allebei de afgelopen dagen gestoken door muggen, ik had echt veel jeuk en wilde graag anti jeuk crème kopen bij de apotheek.

Daarna wilden we ergens wat drinken, we hadden een plek gevonden. Toen we wilden gaan zitten kregen we te horen dat je er alleen kon zitten als je ook iets te eten bestelt. We besloten daarom toch ergens anders wat te drinken. Niet veel verder was er nog een tentje. Daar hoefde je niet per se ook wat te eten. Toen we ons drinken hadden besloten we toch iets kleins erbij te bestellen, Max had een club sandwich en ik een crêpe met banaan, vanille ijs en cajeta.

Toen we bij de cenotes waren had ik mijn oorbel verloren. Toen we net aankwamen in Valladolid liepen we langs een winkeltje dat oa. sieraden verkocht. We gingen na het eten naar die winkel om nieuwe oorbellen voor mij te kopen.

Na het kopen van de oorbellen was het bijna 15:00 uur en liepen naar ons hotel. We kwamen daar aan om 14:40 uur, gelukkig konden we onze hotelkamer in. We waren allebei best gaar, omdat het zo heet was buiten. We besloten even op onze hotelkamer te chillen en af te koelen.

Rond het avondeten gingen we weer naar buiten om wat te eten. De jongen bij de receptie had gezegd dat er om 21:00 uur een licht show zou zijn in het park bij ons hotel in de buurt. We wilden daar wel naartoe gaan en daar dan in de buurt wat te gaan eten. Onderweg liepen we eerst langs de supermarkt om ontbijt te kopen voor morgen, dan moeten we heel vroeg opstaan, omdat we dan naar Chitzen Itza gaan.

Toen we steeds dichterbij het park kwamen zagen we niet echt restaurantjes waar we konden eten. We besloten terug te gaan en gingen bij hetzelfde tentje eten als vanmiddag. Na het eten kochten we een toetje bij de supermarkt en gingen terug naar de hotelkamer. We besloten om niet meer naar de licht show te gaan, omdat we morgen erg vroeg op moeten. We wilden toch liever op tijd naar bed.